El divendres 1 de maig de 2026 es va celebrar la 22a trobada de gegants al poble de Maials . Va ser una diada molt bonica que tot el poble
va gaudir, menció especial al bateig d'un nou gegant "El sereno Tomàs". També destacar que la colla va poder treure a ballar pels carrers de la població totes les figures, 9 gegants, 2 gegantons i alguns gegantonets; gràcies a tota la gent que, sense ser membre de la colla, va ajudar perquè tots els ingents ninots animessin aquell dia els carrers del poble. En el cartell, a continuació, podeu veure les dades més
rellevants de la trobada.
Com a novetat d'aquest any es va haver de renunciar al recorregut habitual de la rua degut a que no estaven acabades les obres de la nova pavimentació del carrer la palla. Aquest va estar el recorregut alternatiu.
Si
voleu, podeu veure un vídeo resum elaborat per membres de la colla.
Al poble de Maials es va celebrar la 21a trobada de gegants el passat dia 1 de maig de 2025. Va ser una diada inoblidable, que tot el poble va gaudir. En el cartell, a continuació, podeu veure les dades més rellevants.
Si voleu podeu veure el vídeo editat per #jogegant, youtuber afeccionat al món geganter, en el seu canal es poden veure molts vídeos de trobades de gegants i altres festes tradicionals.
Un any més, i ja en van vint, hem celebrat la trobada de gegants al poble de Maials. Com sempre ho vam fer l’1 de maig, aquesta vegada era dimecres i no hi havia cap pont. A partir de les 10 del matí, es feu la plantada a la plaça Eliseu Sales, davant de la Societat, van arribar al nostre poble les següents colles participants: Ratolinet Pérez de Lleida, Olesa de Montserrat, Ivars d’Urgell, Tàrrega, Seròs, Piera, Juneda, Alcoletge i Tortosa. Aquestes colles junt amb la colla gegantera de Maials foren les protagonistes de la trobada. Una vegada més hem d’agrair la col·laboració de molts veïns, la nostra colla va fer ballar pels carrers els deu gegants de la població i vuit gegantonets. Cada vegada es més gran la participació de famílies amb fills que s’afegeixen a la festa i el nombre de canalla petita que vol portar un gegantonet.
El recorregut i les activitats que es fan s’han convertit en un clàssic, i any rere any es repeteixen imatges similars però amb colles geganteres diferents: • Plantada a la plaça Eliseu Sales. • Recorregut pels carrers, Travessia del Carme, carrer del Carme, carrer Orient, carrer Sant Sebastià, carrer del Vall, Carrer la costa, carrer la Palla, travessia del portal del Tossalet, plaça Maneta, carrer Major, plaça l’Església, carrer Barceloneta i retorn a la plaça Eliseu Sales. • Parada de descans i balls de geganters al carrer del Vall. • Travessa (per sota) del portal del Tossalet. • Refrigeri i cançons de gralla a la plaça Maneta. • Entrega de records i balls de gegants per colles a la plaça Eliseu Sales. • Carreres de gegants i gegantons. Hem de lamentar la caiguda d’un gegant, i el seu geganter, a la primera cursa. Tot i que no hi ha premi pel guanyador i que es demana als geganters que no corrin, solament que participin a la cursa. Per sort el geganter no es feu mal, encara que la cara del gegant va acabar bastant feta malbé. Després de les curses al poliesportiu, a dinar, enguany s’hi van ajuntar més de 300 persones entre gent del poble i de les colles vingudes de fora. Amanida, mongetes amb “llangonissa”, gelat i cafè. Esperem que la fal·lera gegantera continuï ben viva al poble i durant molts més anys puguem celebrar aquesta diada que és molt especial per a tota la Colla Gegantera de Maials.
Les colles començaren a arribar a partir de les 10 del matí, davant de la Societat es feu la plantada que comptà amb les següents colles participants: Ratolinet Pérez de Lleida, Grup del Corpus, també de Lleida, Bellvís, Fondarella, Benavent de Segrià, Os de Balaguer, Torrefarrera, Cervià, Torregrossa, Ulldecona i Maials. Gràcies a l’ajuda de molta gent del poble la colla de Maials va poder passejar pels carrers del poble els deu gegants de la població acompanyats per nou gegantonets.
El recorregut es feu passant per la plaça Eliseu Sales, Travessia del Carme, carrer del Carme, carrer Orient, carrer Sant Sebastià, carrer del Vall, Carrer la costa, carrer la Palla, travessant per sota el portal del Tossalet, plaça Maneta, carrer Major, plaça l’Església, carrer Barceloneta i acabant on havíem començat, la plaça Eliseu Sales.
Al carrer el Vall es feren balls, la polca d’Ours tingué una gran quantitat de gent que la ballà. A la plaça Maneta es feu un refrigeri, pastes i “xampú” per a tothom. Allí, el grup de grallers de Maials interpretà diverses cançons d’animació, no hi va faltar “la Fiesta Pagana”. A la plaça “del arbres” cada colla va fer ballar els seus gegants, els balls van acabar amb una sardana de germanor ballada pels gegants de Maials i molta gent de les colles. A continuació, davant de la Societat es feren les carreres de gegantonets, gegantons i gegants ja força populars a la nostra trobada.
Per acabar tots a dinar al poliesportiu, després de l’amanida es serví un plat de mandonguilles amb xipirons, no va sobrar res, gelat i cafè pels que van tenir espera. Al dinar s’hi van aplegar més de 400 persones entre gent del poble i de les colles foranes.
Agrair a tothom que hi va participar el seu saber fer, i moltes gràcies, en especial, a tota la gent del poble, que sense ser de la colla gegantera, van aportar el seu ajut per poder fer ballar pels carrers del poble tots els gegants maialussos. Menció d’agraïment molt particular pels antics grallers que van venir a tocar, i pel nou graller David i el nou tabaler Jan.
El passat 1 de maig de 2022, Maials celebrà la 18a Trobada de Gegants. A més a més de la colla gegantera local, que va poder treure els 10 gegants que té el poble, es comptà amb sis gegantonets i 4 colles forasteres: colla Fènix de Reus, colla de Balaguer, colla de Vilafranca de Conflent i els del "Ratoncito Pérez" de Lleida. Tots els actes han estat organitzats per la Colla Gegantera de Maials que ha rebut el suport de l’Ajuntament i de la Cooperativa del Camp Foment Maialenc.
La 18a trobada de gegants s'havia de fer l'any 2020, però la pandèmia va fer que gairebé no tinguéssim activitat grallera i gegantera durant dos anys.
Es va fer la plantada davant La Societat, i tot seguit la cercavila, carrers travessia del Carme, Carme, Orient, Sant Sebastià, portal del Tossalet, la Palla, plaça Maneta (on es va fer un petit piscolabis), Major, Barceloneta. Arribats a la plaça Eliseu Sales, es van fer els balls de lluïment de cada colla, l’acte de lliurament de records i l’esperada cursa de gegants.
Per acabar la diada es va fer un dinar de germanor al poliesportiu amb totes les colles i la gent del poble que va voler. Pollastre a la cassola amb ceba fou el menjar escollit, Neus i Joma van dirigir tota la colla i van aconseguir un dinar excel·lent.
Va ser la primera trobada pels petits geganters que van construir els seu gegant en un taller que la Colla de Maials va organitzar l’estiu passat. La colla, per diverses circumstàncies, va comptar amb pocs grallers, una vegada més, però, la festa va ser un èxit.
Esperem que a partir d'ara les activitats que fan les moltes associacions que hi ha al nostre país es puguin reprendre amb normalitat, potser perquè després de tant temps ho trobàvem a faltar, tothom va gaudir moltíssim. Gràcies a tots els que ho van fer possible, podeu veure un vídeo de record a continuació.